status updated

STATUS UPDATED!
Disciplined mind bring happiness, undisciplined mind bring chaos.

October 4, 2012

'Nervoxcited'

Kepada Cikpuan Azzah atau senang bagi saya untuk memanggilnya Kak Azzah,
Saya pinjam ayat ni ya Kak Azzah, untuk tatapan semua. Semoga kita mendapat pahala kerana menyebarkannya dan menjadikannya satu manfaat bagi pembaca blog ini. :-)

Perkongsian terbaharu untuk hari ini, berkenaan 'nervoxcited'.
Apa itu 'nervoxcited'?
Jom kita baca sedikit ulasan berkenaan 'nervoxcited' ni dari Kak Azzah. :-)

------------------------------------------

'Nervoxcited' iaitu teknik menukarkan rasa nervous kepada excited memandangkan degupan jantung manusia dalam kedua-dua situasi ini adalah serupa.

Nampak seperti 'cakap memang senang.'

Ya, memang senang.

Caranya; apabila kita terfikir sesuatu yang negatif, yang menghalang kita menjadi positif, terus sebut 'tetapi'.

Contoh:

"Aku takutlah... tetapi...."

"Aku tak yakinlah... tetapi...."

"Aku gementarlah.. audien ramai sangat! Tetapi...."

Ya, manfaatkan perkataan 'tetapi' dengan cara positif!

- Kak Azzah Abdul Rahman ; Kursus Pengucapan Awam Akademi HERO (http://www.akademihero.com) - :-)

No comments:

Post a Comment

pageviews