status updated

STATUS UPDATED!
Disciplined mind bring happiness, undisciplined mind bring chaos.

January 8, 2013

Selamat berjuang...

Al-Khafi : 10

Assalamu'alaikum...
Alhamdulillah, segala puji bagi Allah,
Selawat dan salam kepada junjungan besar Nabi Muhammad S.A.W.

Tahun baru kembali lagi mengikut kiraan kalendar Masihi, sudah 8 hari kita melalui tahun 2013.
Adakah kehidupan kita pada tahun 2012 memberi kesan yang positif kepada diri kita?
Jika ya, alhamdulillah.
Dan jika tidak, ayuh meperbaikinya pada tahun ini!

Pada tahun ini juga, bermulalah satu cabaran baru buat kakak dan sahabat-sahabat saya,

Apa pun cabarannya, laluilah ia dengan berdoa, berusaha, berikhtiar dan bertawakal kepada Allah S.W.T.
Hidup untuk mencari redha Allah, bukan redha manusia.
Jika redha manusia yang kita cari, kosonglah yang kita dapat.
Tapi jika dengan mencari redha Allah, insya-Allah berkatlah hidup kita.

Kepada diri saya sendiri,
wahai Nadhirah... selamat berjuang demi agama Allah, hihihi..

Kepada kakak saya yang baru menjejakkan kaki di Kolej, yang menganbil Akauntan tu. Study hard and study smart. "Minta mak abah untuk selalu doakan kita berjaya di dunia dan Akhirat.
Harap tetap terus cekal berada di sana.. ♥"

"Pada Ina, yang akan ambil Matriks nanti tu, jangalah lupa aku kat sini.
selitkan nama aku di setiap doa kau..
study hard and study smart. No cintan-cintun ♥
hahaha... ;)

Aku harap sebelum kau masuk Matriks tu, aku nak jumpa kau buat kali terakhir,
sebelum melepaskan kau pergi, dan entah bila akan berjumpa lagi.
Em.. mungkin 3 tahun lagi selepas tu ke, atau 5/6 tahun lagi.. wuwuwu.. :("

Dan suka untuk saya menyebut di sini :> "Marliwaty Mohd Nidzar ; study hard and study smart,
for u'r Candidates SPM!
InsyaAllah, doa kita akan selalu mengiringi marlia,
harap marlia juga sudi selitkan secebis doa buat kita.. :)

Barakallhu fik, ukhuwwah fillah Abadan Abada, bitaufiq wannajah ya Sodikoti..
bertemu kerana Allah, berpisah kerana Allah dan berkasih sayang kerana Allah."
Semoga kita berkawan hingga ke SyurgaNya, Amiin! ♥

Pada dua orang sahabat baik saya ni,
doakan buat sahabatmu di sini..
pasti takkan aku melupakan korang.. huhuhu.. :'(
halalkan makan minum saya selama kita berkawan..~~

*** Jumpa lagi..... ***

No comments:

Post a Comment

pageviews